Κυριακή, Σεπτεμβρίου 11, 2005

Κομαντάντε Χατζηαβάτε


Υπάρχουν άνθρωποι στη ζωή σου που δεν τους διαλέγεις, αλλά μοιραία έχεις κοινή πορεία. Ανθρωποι που δεν υπάρχει κανένα σημείο επαφής, που μιλάτε άλλη γλώσσα, που φαίνεται να γεννηθήκατε σε άλλους κόσμους, ολότελα αταίριαστους. Και ξαφνικά ένα πρωί ξυπνάς και σοκάρεσαι ανακαλύπτοντας πόσο πολύ τελικά μοιάζετε... Βρίσκεις ένα-ένα κοινά πατήματα και σε κυριεύει αγωνία, γιατί δεν σου ταιριάζουν, τους καταδικάζεις για τόσα, μα τελικά μπορεί και να ‘στε τόσο ίδιοι.

Ο δικός μου αταίριαστος άνθρωπος έχει την ίδια ακριβώς «μαγιά» με μένα. Κι ας μιλάμε σε άλλη γλώσσα. Κι ας είμαστε εξορισμένοι στα άκρα της όποιας επικοινωνιακής μορφής. Εκείνος μαύρο, εγώ άσπρο, χωρίς να σημαίνει τίποτε περί δικαίου το χρώμα, κι ας νιώθω πως το άσπρο μου είναι το σωστό. Μπορεί και να κάνω λάθος, έχω τουλάχιστον την «ανωτερότητα» να μου δίνω αυτό το περιθώριο.

Ο δικός μου αταίριαστος δεν με κατάλαβε μάλλον ποτέ, ούτε θα με καταλάβει. Νιώθω μόνιμα να με σημαδεύει το «κατηγορώ» του και τις περισσότερες φορές από αυτές βρήκε και στόχο. Εχω πει πολλές φορές «τέλος», αλλά δεν είμαι άνθρωπος που τα κόβει εύκολα τα δεσμά. Εκείνο που με τρομάζει περισσότερο είναι τα σημάδια ταύτισης. Είναι που μέσα στην οργή μου, εγώ, τον καταλαβαίνω τον πούστη. Και βρίσκω ένα-ένα κοινά βήματα.

Οπως τότε που ρίσκαρε ό,τι «σίγουρο» γιατί απλά δεν γούσταρε κανένα για «αφεντικό». Κανένα κομπλεξάκια, γελοίο, που τοποθετήθηκε «υψηλά», από κάποιον προφανώς πιο βλάκα από τον ίδιο, για να σηκώνει το δάχτυλο και να ασκεί εξουσία σε ό,τι ο ίδιος κρίνει υποδεέστερό του. Η βλακεία είναι όντως ανίκητη. Είναι όμως κι επικίνδυνη. Η βλακεία έχει προκαλέσει πολέμους κι έχει ξεσηκώσει επαναστάσεις. Η βλακεία είναι συνώνυμο της αδικίας. Κι έπρεπε να είναι ποινικό αδίκημα. Πας βλάκας στο σπιτάκι του ρε. Με περιοριστικά μέτρα. Καραγκιοζάκια με «γαλόνια». Παλιά πλήρωνες σε κέρματα για το Θέατρο Σκιών. Τώρα οι πρωταγωνιστές του κυκλοφορούν ανάμεσά μας ως άλλοι κομαντάντε και διατάσουν. Εχουν κι ελευθερία λόγου κι απεριόριστα αποθέματα μαλακίας να εξαπολύσουν.

Αντε γαμηθείτε ρε! Πίσω από το σεντόνι! Γαμημένοι! Καλημέρα!