Δευτέρα, Οκτωβρίου 09, 2006

pathetic?

θυμάμαι όταν πρωτάκουσα τη λέξη "pathetic" σε τόσο συχνή χρήση, όσο περίπου αναλογεί το "chinsaou" στο λεξιλόγιο των κινέζων (για κάποιον που δεν ξέρει τη γλώσσα).
μου φάνηκε βαρύ, βαρύ να σε πει κάποιος pathetic, σου φέρνει μιαν εικόνα σα να σου τελείωσε η ζωή και να κυνηγάς μυγοσουλούπωτα ζωύφια με απόχη, νομίζοντας πως αυτό που μεταφέρουν είναι κάτι από τέτοια (aka ζωή) ενώ στην πραγματικότητα είναι ό,τι απορρίπτει ο οργανισμός τους από την πρωινή επίσκεψη στην αποχέτευση. ναι, σκατά εννοώ.

και μετά ήρθαν εκείνες οι μέρες που το pathetic ήταν η μόνη λέξη και με λυπεί ακόμη αφάνταστα να βλέπω την αγωνία του κοινωνικού γίγνεσθαι ζωγραφισμένη σε κάθε φράση, κάθε κίνηση, κάθε ρυτίδα του προσώπου.
χιούμορ, επίπεδο, πνεύμα, καλλιεργημένο ύφος ή απλά νεομοντερνιζέ, αβρότητες και κυνισμός, ένα συνονθύλευμα κουλτούρας που με κάνει να θέλω να ξεράσω...

ντύνεσαι κυνικός και απορρίπτεις τις αδυναμίες του πλανήτη, όχι, χέσε τον πλανήτη, του περίγυρού σου, τους μισείς και τους βάζεις σε καραντίνα αν δεν έχουν κάτι από αυτά που φαίνονται χρήσιμα ή από κείνα που τους κάνουν περιζήτητους, υπάρχει και το παιχνίδι του εντυπωσιασμού πάντα από την άλλη, ντύνεσαι ήρωας, προστάτης των αδυνάτων και προτάσσεις τα στήθη σου, μέχρι τη μέρα που θα προτάσσεις τα στήθη σου σε κενό χώρο και τότε πια δεν έχει και τόσο νόημα, έτσι δεν είναι;

εννοώ πως δεν βάζεις τα καλά σου πριν πέσεις για ύπνο μόνος και μπορείς να κλάψεις αρκετά επειδή δε σε χαιρέτησε με δέος ο μανάβης, όταν κανείς δε σε βλέπει. εννοώ πως είναι βαρετή η γυάλα, αλλά πολύς ο χρόνος ώσπου να το καταλάβεις, εννοώ πως γουστάρω καλύτερα τη μαλακία όταν είναι αυθεντική και σιχαίνομαι το επίπεδο του κώλου και του κόσμου, βγες στη γύρα, βρες φίλους, κι άλλους φίλους, εξομοιώσου, ενσωματώσου, χτύπα ένεση, μάζεψε τα κομμάτια σου που σκόρπισες σε ατέλειωτα, αταίριαστα τσούρμα από εμπειρίες, γίνε ο γαμημένος εαυτός σου που έχει τόσα στραβά, όσα ο τζορτζ μπους στην τρυφερή ακόμη ηλικία των 8, δεν θα πειράζει τόσο ούτε καν αυτό...

εννοώ πως κάποιες φορές απογοητεύεσαι τόσο πολύ τα ιερά εκείνα λεπτά που ανοίγεις τελικά τα μάτια σου και βλέπεις, εννοώ πως ταράζομαι με τη βλακεία και εκείνο που θέλω να πω είναι κάτι σε... pathetic. ναι. υπήρξα κι εγώ.

8 Comments:

Anonymous Ανώνυμος said...

Hob, καλημέρα!
Αν μου επιτρέπεις το ύφος, σε παραδέχομαι!
Μόλις χθες το βράδυ, μιλούσα με μια φίλη πολύ αγαπημένη για την ακριβή μετάφραση της λέξης "pathetic"!...
Κοντέψαμε να λογοφέρουμε γιατί εκείνη υποστήριζε ότι μεταφράζεται ως "αξιολύπητος/η/ο" και εγώ ως "αξιοθρήνητος/η/ο"!...
Μετά το post, ξέρω ότι έχω δίκιο...
Να'σαι καλά
Αργύρης

10/10/2006 09:48:00 π.μ.  
Blogger hobgoblin said...

ίσως το αξιολύπητος είναι για τα πρώτα στάδια. ας το ονομάσουμε "pathetic A".

:)

καλημέρα.

10/10/2006 11:39:00 π.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

Ωραίο, αυτό σαν ηπατίτιδα ακούγεται...
Πάντως ακόμα σκέφτομαι το πόσο σύμπτωση είναι τρεις άνθρωποι να σκέφτονται την ίδια λέξη...
takes one to tell one...

10/10/2006 12:12:00 μ.μ.  
Blogger hobgoblin said...

τι να σου πρωτοπώ τώρα για τις συμπτώσεις, μετά το σαββατιάτικο σοκ που έπαθα... κάποιος γελάει μαζί μας, αλλά θα τον πετύχω, που θα πάει!

10/10/2006 12:56:00 μ.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

Σκεπτόμενος τις συμπτώσεις, θυμήθηκα ένα καταπληκτικό βιβλίο που διάβασα πρόσφατα:
"Η αυτοβιογραφία του φωτός" (Γ. Γραμματικάκης)

Αν αντέχεις την εκλαικευμένη επιστήμη (με τη σωστή έννοια του όρου) αξίζει λέμε!
Όσο για αυτόν που γελάει μαζί μας, προσωπικά έχω θεμελιωδέστερες απορίες, όπως το αν υπάρχει καν, οπότε...

10/10/2006 02:44:00 μ.μ.  
Blogger hobgoblin said...

Κοίτα, έχω πετύχει και τον ψιλικατζή της γειτονιάς να γελάει μαζί μου και σε αυτό δεν τίθεται θέμα αμφισβήτησης. Υπάρχει. Απλά δεν ξέρω αν γελάει και μαζί σου...

θα έχω υπόψη το βιβλίο, για να μάθω τι εννοούμε και εκλαϊκευμένη επιστήμη δηλαδή...

10/10/2006 03:00:00 μ.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

Ναι... η αλήθεια είναι ότι οι σκέψεις μου είναι λίγο στομφώδεις (θεός ο ψιλικατζής!)- θα το κοιτάξω γιατρέ μου!

Τώρα δε ξέρω για τον δικό σου, αλλά η δική μου (ψιλικατζού είναι) δε γελάει μαζί μου με τίποτα (αν και το προσπαθώ φρικτά)

10/10/2006 03:06:00 μ.μ.  
Blogger 3 parties a day said...

H καλύτερη απάντηση που έχω διαβάσει ποτέ σχετικά με την "θεμελιώδη απορία", προέρχεται από τον Αlan Watts."If you believe in God, I don't. If you don't, I do".

10/11/2006 03:32:00 μ.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home